מוצרים ממותגים לעסק- למה זה חשוב?

בנוף התחרותי של ימים אלו, מיתוג מוצרים לעסק ממלא תפקיד מרכזי, בעיצוב החברה ובקידומה העסקי. המיתוג מושך לקוחות, ובסופו של דבר מביא להנעת מכירות. 

מוצרים ממותגים הפכו להרבה יותר, מאשר חפצים של סתם. הם משמשים בעולם העסקי והמסחרי, ככלים רבי עוצמה לבידול, ולביסוס נוכחות חזקה של המותג. זאת מכיוון שהמוצר הממותג, מעוצב תוך שימוש בצבעים, בסמלים ובטקסט. כך הוא נותן מראה ותחושה ייחודיים למוצר, ומחזק את הזכירות של החברה.

השפעות אלו מחזקות מאוד את עוצמתו של המותג, ואת מחזור הלקוחות של החברה. כך, על אף כל המתחרים שהיא מתמודדת איתם, החברה מגדילה הכנסות, וממצבת את עצמה במקום חזק יותר בשוק.

מאמר זה יעמיק בממדים המרובים של מוצרי מיתוג לעסק, ויבחן את המשמעות, האסטרטגיות והשיטות המומלצות, למיקסום ההשפעה של תופעה זו, על העסק ועל ההכנסות שלו.

מהי המשמעות של מיתוג מוצרים, ומה תפקידם בעסק?

מוצרי שיווק לעסקים, הם הרבה מעבר למוצר פיזי בעל מדבקת לוגו של העסק. מיתוג מוצר הוא לא בחירה אקראית של פריט כלשהו, שאפשר לעצב, ולשלוח ללקוחות ולשותפים העסקיים. אלא, הוא מהווה גישה מקיפה, הכוללת את הבחירה הספציפית מאוד של המוצר. כמו כן, כמובן, התאמתו והתאמת האריזה והעיצוב, למסר, לערכים ולרגשות שהמותג מייצר ומוביל.

כל הפרוצדורה הזו, קשורה קשר ישיר למסר, שהחברה רוצה להעביר ללקוחותיה ולשותפיה. כך יש לעסק הזדמנות, ליצור חווייה ייחודית ואישית ללקוחותיו. לכן חשוב לשים את הדגש, על בחירת מוצר ייחודי, ואין טעם ברכישת אלמנט או מוצר רנדומלי.

ככל שיש לצרכנים עשרות אופציות לכל רכישה, כך נעשה קשה יותר ומאתגר לבלוט בקהל.  מיתוג עסקי מספק פתרון חשוב, ללכידת תשומת הלב, ולשמירת המותג זכיר לאורך זמן. כך אפשר לטפח תחושת נאמנות חזקה, בקרב הלקוחות, ולעודד רכישות חוזרות. מכיוון שבפעם הבאה שהלקוח ירצה לרכוש מוצר כלשהו, סביר להניח, כי האופציה הראשונית שלו תהיה, המיתוג שנמצא כל יום מול עיניו.

אסטרטגיה למיתוג מוצר

מיתוג מוצלח דורש אסטרטגיה מסודרת ורצופה, התואמת את ערכי השוק של המותג והחברה:

1. הגדרת זהות המותג: לפני מיתוג על מוצרים, חשוב להבין מהי האישיות והערכים של החברה, ומיהו קהל היעד. אלו פרטים שזמינים לכל בעל עסק או חברה. מכיוון שבתהליך המיתוג של העסק עצמו, המידע הזה מחולץ, עובר דיוק, ונכתב בספר המותג, על ידי המעצב שמיתג את החברה.

פרטים אלו יעזרו לשמור על עקביות, בכל המיתוג של המוצרים, ואף יעזרו בבחירת הפריטים הממותגים, בהתאמה לערכי המותג.

2. עיצוב מוצר ואריזה: הניראות החיצונית של המוצר, צריכה לשקף את התדמית, הערכים והרגשות שהמותג מעורר. ישנה חשיבות גדולה לצבעים הנבחרים, הטיפוגרפיה והעיצוב עצמו, שיכולים ליצור חיבור רגשי למותג, ולהשאיר רושם מתמשך.

3. מסר וסיפור הם כלים רבי עוצמה, ביצירת מוצרי מיתוג לעסקים שיהיו בלתי נשכח: נרטיב משכנע, שמתקשר ליתרונות ולהצעות המכירה הייחודיות של החברה, יהדהדו ויצרו חיבור לקהל היעד.

4. מדידה והערכה של הצלחת המיתוג: כדי להבטיח אפקטיביות, חשוב כל העת לקבוע ממדי ביצועים כדי למדוד את ההצלחה (או הכשלון). חשוב לעקוב אחרי מדדים כמו: מעורבות לקוחות, גידול במכירות, משוב מלקוחות, ומדידת מספר הלקוחות החוזרים, שקיבלו את המוצר הממותג. כך ניתן להעריך בצורה טובה ויעילה, את ההשפעה של מוצרי קידום המכירות, ולבצע התאמות במידת הצורך.

איך לבחור מוצר למיתוג לעסק?

יש לקחת כמה גורמים בחשבון בעת יצירת מוצרים עם מיתוג:

  • קהל היעד: מיהו קהל היעד של המוצר? מה הוא אוהב? מה הוא לא אוהב? ומה היה משמש אותו בצורה זמינה ורצופה, כך שייחשף כל העת למותג של החברה?

  • המסרים שהחברה רוצה להעביר: מה החברה רוצה שהלקוחות יחשבו על המותג? מה החברה רוצה שהלקוחות ירגישו, כשהם רואים או משתמשים בו?

  • תקציב: מה התקציב המוגדר לפעילות המיתוג? כמה החברה רוצה להשקיע בכל פריט? ישנם פריטים זולים יחסית, כמו עט ממותג או סיכת דש, וישנם מוצרים יוקרתיים יותר, כמו הגדה לפסח, ספל ממותג, בקבוק תרמי ועוד.

חשוב במיוחד, לצאת מהקופסה בעת בחירת המוצר. יצירתיות תעזור לזכירות של המותג, ותשמור על רמת עניין גבוהה אצל הלקוחות. אין מה לחשוש בבחירת מוצר מעניין במיוחד, שפחות מקובל לחלק ממנו מתנות, כמו שרשרת דגלים ממותגת לקראת ראש השנה, או תחתיות לכוסות. זאת מכיוון שקל לנחש, כי הלקוחות מוצפים בכל שנה מחדש, בלוחות שנה ממותגים מחברות שונות, ומתפטרים מרובם.

חשוב להיות מעודכנים, ולגוון מעת לעת את המוצרים הממותגים. זאת כדי להיצמד לעדכונים והשינויים במותג, בשוק ובקהל היעד. כמו כן, חובה להקפיד על היצמדות ללוגו, הצבעים והטיפוגרפיה של המותג, בכל החומרים של העסק. כללים אלו יצרו מראה אחיד, ויעודדו נאמנות למותג מצד הלקוחות.

גרף פרינט- מספקים לכם מוצרים מוגמרים ברמה גבוהה במיוחד.

דפוס דיגיטלי גרף פרינט, נוסד בשנת 1988, ומספק מאז את כל מכלול שירותי הדפוס, במקום אחד. אנו עוזרים ללקוחותינו לתרגם את הרעיונות שלהם למוצר מוגמר, החל בתהליך ייעוץ ועיצוב גרפי מקצועי, ועד הדפסת המוצר באיכות הגבוהה ביותר.

אנו מציעים את שירותינו במגוון מחלקות: דפוס אופסט, דפוס דיגיטלי, פורמט רחב, כריכיה וסטודיו לעיצוב. כל המחלקות שלנו מצויידות במיטב הטכנולוגיה, על מנת לייצר עבודות במהירות, בדיוק מקסימלי ובאיכות גבוהה.

תוכלו לקבל אצלנו מענה לכל סוגי המוצרים הממותגים, וכן ניירת משרדית ושיווקית, כרטיסי ביקור, קטלוגים, יומנים ומחברות ממותגים, מתקני תצוגה, שילוט, הטבעות בחום, שטנץ ועוד.

נשמח שתצרו איתנו קשר בטלפון 08-9256712. תקבלו מאיתנו את מיטב השירות והעזרה, בכל הנדרש.